۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶

داوری جشن خانه سینما 2 مرحله‌ای شد/ کمک صنوف بدون تندیس به داوران

داوری جشن خانه سینما 2 مرحله‌ای شد/ کمک صنوف بدون تندیس به داوران

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران از 2 مرحله‌ای شدن داوری این جشن خبر داد و گفت: صنوف بدون تندیس در مرحله دوم داوری جشن به هیأت داوران کمک می‌‌کنند.

مازیار میری دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح 2 مرحله ای شدن داوری شانزدهمین جشن سینمای ایران گفت: 11 صنف از صنوف مختلف خانه سینما، در جشن سینمای ایران دارای تندیس هستند که هر کدام 5 داور را برای حضور در هیئت داوری جشن سینمای ایران معرفی می کنند. این 5 داور بعد از بازبینی آثار شرکت کننده در بخش مسابقه کاندیداهای بخش مورد نظر را اعلام می کنند.

وی ادامه داد: در نهایت 55 کاندیدا برای 11 صنف صاحب تندیس اعلام می شوند که  البته تعداد کاندیداها به دلیل انتخاب 4 کاندیدا از سوی انجمن بازیگران که شامل بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن می شوند، به 59 کاندیدا می رسند.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران بیان کرد: بعد از اعلام کاندیداها در هر بخش، از 19 صنفی که صاحب تندیس نیستند مانند انجمن منتقدان و انجمن مدرسین سینما به هیأت داوران اضافه می شوند. علاوه بر آن، 6 نفر نیز از شورای عالی تهیه کنندگان و همچنین 5 نفر هم به انتخاب هیأت مدیره خانه سینما انتخاب شده و در نهایت این گروه هیأت داوری در مجموع به همه بخش ها و کاندیداها رای می دهند.

میری در پایان گفت: با توجه به اینکه طی 3 سال گذشته اکثر سینماگران در حوزه سینما فعالیت داشته اند و کمتر داوری را می توان پیدا کرد که اثری در بخش مسابقه نداشته باشد، 2 مرحله ای شدن داوری باعث می شود تا هر گونه شائبه در حوزه داوری برطرف شود.

کد خبر 2326574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha